top of page

O NAS

SIS04488.jpg

Orkiestra barokowa CORNU COPIAE* (z łac. Róg Obfitości) powstała w 2016 roku w Krakowie. Nazwa zespołu pochodzi z greckiego mitu o rogu Amaltei, napełniającym się wszystkim, czego zapragnął jego posiadacz. Nawiązuje do niezwykłego bogactwa barokowego i klasycznego repertuaru, którym zajmuje się orkiestra.

Jej muzycy to specjaliści w zakresie wykonawstwa historycznego - absolwenci najlepszych polskich i zagranicznych uczelni, ale przede wszystkim zaangażowani i zakochani w muzyce artyści, występujący w najważniejszych zespołach i orkiestrach historycznych w całej Europie. Starają się jak najbardziej zbliżyć do autentycznego brzmienia dawnych epok, grając na oryginalnych XVIII-wiecznych instrumentach i ich kopiach oraz czerpiąc wiedzę ze starych traktatów, listów i manuskryptów.

Ulubionym repertuarem Cornu Copiae są koncerty na wiele instrumentów i utwory, w których każdy z muzyków ma okazję pokazać swoją muzyczną indywidualność, temperament i kreatywność. Zdobienia i improwizacja dają nam najwięcej radości! 

Istotnym i docenianym przez publiczność elementem występów orkiestry, oprócz warstwy muzycznej, są opowieści i anegdoty o kompozytorach, utworach, nietypowych barokowych instrumentach i dawnych zwyczajach. Chcemy zburzyć tzw. czwartą ścianę i pokazać, że muzyka, którą wykonujemy, jest żywym tworem ludzi takich, jak my. Kontakt ze słuchaczami jest dla nas bardzo ważny.

Orkiestra występuje w wielu miejscach w Polsce, m.in. na festiwalu Muzyka Dawna w Wilanowie, w Muzeum Narodowym i muzeum fotografii w Krakowie, na festiwalu Annum Festival na Śląsku, w czasie Letnich Koncertów na Grochowie (Sinfonia Varsovia), a także zagranicą na festiwalu Sokolnice Žíjí Hudbou w Czechach oraz w Niemczech. Największym dotychczasowym projektem zrealizowanym przez zespół było oratorium “Mesjasz” G.F. Haendla, wykonane wraz z Jugenkonzertchor Bonn w Krakowie oraz trzykrotnie w Bonn w 2019 roku.

* gdyby ktoś nie był pewny wymowy, a wstydził się zapytać - spieszymy z pomocą! 

"AE" czytamy go jako "E".

Prostae, prawda?

67408316_10214462650099322_2678491951115796480_n.jpg

KAROLINA HABAŁO

Skrzypaczka, liderka i założycielka orkiestry Cornu Copiae. Absolwentka krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie Sirkki-Liisy Kaakinen i Zbigniewa Pilcha i Conservatorio di Musica w Palermo w klasie Enrico Onofriego. Kształciła się również pod okiem Elisy Citterio. Cztery lata studiów we Włoszech były niezwykle istotne w jej rozwoju muzycznym i humanistycznym.

Obecnie wykłada skrzypce historyczne na Akademii Muzycznej w Gdańsku.

Od 2019 roku ma przyjemność regularnie występować w różnych krajach Europy w składzie orkiestry Le Concert des Nations, prowadzonej przez legendarnego gambistę i dyrygenta Jordiego Savalla.

Od 2018 roku jest stałym członkiem najstarszego zespołu muzyki dawnej w Polsce - Musicae Antiquae Collegium Varsoviense w Warszawskiej Operze Kameralnej.

Wraz z Michaelą Koudelkovą, Maurycym Raczyńskim i Anną Cierpisz - muzykami orkiestry Cornu Copiae, współtworzy Ensemble Sanguineus: zespół specjalizujący się w muzyce epoki Sturm und Drang. W 2023 roku grupa znalazła się w gronie finalistów konkursu Rheinsberger Hofkapelle w Niemczech. 

Współpracowała z wieloma zespołami i orkiestrami w Polsce i zagranicą, m.in. La Chimera, Generation Baroque (jako koncertmistrz), Talenti Vulcanici, Academia Montis Regalis, Silete Venti, Capella Cracoviensis, orkiestra FAMD.pl, Royal Baroque Ensemble i inne.

Kilka lat temu udzieliła wywiadu o muzyce, którego nagłówek brzmiał "Najważniejsza jest autentyczność". Cały czas podtrzymuje to zdanie.

 

Poza muzyką klasyczną, uwielbia jazz i muzykę tradycyjną, amatorsko śpiewa, gra na bębnach i komponuje piosenki jako Mała Wytwórnia Piosenek Pandemicznych. Oprócz tego kocha chodzenie po górach, muzeach i starych miastach, taniec, książki i pisanie, najlepiej piórem.

foto: Sisi Cecylia, Margherita Pupulin

bottom of page